De eerder voorgestelde knip in de weg gaat er echter niet komen. Nieuwe inzichten wijzen uit dat afwaardering van de provinciale weg naar een gemeentelijke weg beter is voor leefbaarheid en verkeersveiligheid. Daarbij geldt straks deels een maximumsnelheid van 30 km/u en deels 50 km/u. Een volledige afsluiting zou de Bornsche Beeklaan namelijk tot twee keer zo druk maken. De VVD is al langer tegen de knip in de rondweg.
Wethouder David Vermorken benadrukt dat er geen oplossing is die álle verkeersproblemen oplost. “Ik kan nooit iedereen tevreden stellen,” aldus de wethouder. Volgens het college is de inpassingsvariant de beste keuze voor de gemeente Borne. Deze aanpak verbetert de leefbaarheid rond de N743 zonder dat andere wegen, zoals de Bornsche Beeklaan met zijn schoolomgeving, overbelast raken. “Niets doen is geen optie,” stelt Vermorken, “dan blijft de barrière bestaan en wordt het probleem in Zenderen onvoldoende opgelost.” Hoe de inrichting eruit gaat zien en welk budget daarvoor nodig is, wordt later uitgewerkt. Nu draait het om de strategische keuze tussen drie varianten.